Arxiu mensual: juny de 2017

Com tenir en més consideració la pobresa energètica en les polítiques d’eficiència

Per tal de combatre de manera més eficient la pobresa energètica a les llars de baixos ingressos, s’ha de tenir en més consideració aquest grup objectiu en les polítiques d’eficiència energètica. En un encàrrec de la Comissió d’Indústria, Recerca i Energia (ITRE) del Parlament Europeu, SQ Consult (Països Baixos), l’Institut Fraunhofer de Recerca en Sistemes i Innovació (Alemanya) i el centre CITCEA de la Universitat Politècnica de Catalunya (Espanya ), han presentat propostes sobre com integrar millor a les llars de baixos ingressos en les actuals polítiques d’eficiència energètica. L’estudi “Eficiència Energètica per a llars de baixos ingressos” descriu les influències positives de millorar l’eficiència energètica tant a les llars de baixos ingressos com en l’economia en el seu conjunt.

energy-efficiency-154006_1280

.

Els alts costos de l’energia representen un risc de pobresa per a les llars de baixos ingressos, ja sigui perquè han de dedicar una part massa gran dels seus ingressos als subministraments energètics o perquè simplement ja no es poden permetre pagar-los. Per combatre el que es coneix com a pobresa energètica, sense perdre de vista els objectius globals de la política energètica i climàtica, cal trobar l’equilibri adequat entre les mesures d’eficiència energètica i les polítiques socials.

Llegir més: